Napady

Stní mikrobiota a stárnutí: Dobrý začátek dne je sklenice šťávy z červené řepy bohaté na dusičnany | Obsah pro širokou veřejnost | Mikrobiotický institut

Pití zeleninové a zejména řepné šťávy je nejlepší způsob, jak zvýšit v dutině ústní množství bakterií prospěšných pro zdraví cév a mozkovou činnost! Dáte si další skleničku?

  • Naučte se vše o mikrobiotě
    • Střevní mikroflóra
    • Mikrobiota orgánů ORL
    • Mikrobiota dýchacích cest
    • Mikrobiota močového traktu
    • Kožní mikroflóra
    • Vaginální mikrobiota
    • Nemoci trávicího traktu
    • Ženské nemoci
    • metabolické poruchy
    • Kožní onemocnění
    • Dětské nemoci
    • Duševní poruchy
    • Neurologické poruchy
    • Nemoci dýchacího systému
    • Poruchy močení
    • Probiotika
    • Prebiotika
    • Transplantace fekální mikroflóry
    • Dieta
    • Zprávy
    • Tematické problémy
    • Tématické stránky
    • Mikrobiota a okolí
    • Příběhy pacientů
    • Pohled odborníka
    • O Ústavu
    • Mezinárodní recenze o mikrobiotě
    • Tisková místnost
    • Partnerství

    Sekce zdravotníků

    en_sources_title

    Zjistěte více en_view_less

    Sdílení znamená péči

    Možná bude toto téma zajímat vaše přátele. Proč to nesdílet?

    zveřejněno 27. října 2021
    Aktualizace 29. dubna 2024

    O tomto článku

    zveřejněno 27. října 2021
    Aktualizace 29. dubna 2024

    Každý ví, že zelenina je dobrá pro výživu, trávení, udržuje tělo hydratované a snižuje stres, ale s tímto novým objevem se její přínosy zdají být neomezené: vědci objevili vítěznou kombinaci dusičnanů a jejich příznivé účinky na bakterie v našich dutinách úst. Stejně jako mnoho jiných druhů zeleniny je řepa bohatá na anorganické dusičnany, které jsou ústními bakteriemi přeměněny na dusitany a poté na oxid dusnatý (NO). NO je prospěšný pro zdraví našich tepen a buněk šedé hmoty v mozku. Jediným problémem je, že produkce NO klesá, jak stárnete. Pomůže sklenice řepné šťávy bohaté na dusičnany zpomalit nástup stáří?

    Pouhých 10 dní pití řepné šťávy bohaté na dusičnany přivede ústní mikroflóru do optimální formy

    Pití šťávy přináší výhody rychle: Studie zjistila, že pití šťávy z červené řepy po dobu 10 dnů stačilo k výrazné změně mikroflóry v ústní dutině u 30 Islanďanů ve věku 70–80 let. Pití šťávy bohaté na dusičnany ovlivnilo počet bakteriálních skupin v jejich ústní mikrobiotě. Zejména se snížil obsah některých bakterií souvisejících se zánětlivými procesy (Prevotella и Veillonella), a co je nejdůležitější – Clostridium difficile, který může infikovat střeva a způsobit průjem. Naopak k relativně většímu nárůstu došlo u bakterií jako např Neisseria и hemofilusspojené se zdravým parodontem, nižším věkem, nižším BMI a abstinencí od kouření.

    Nižší krevní tlak, ostřejší soustředění a lepší nálada

    Konzumace dusičnanů v řepné šťávě snížila průměrný krevní tlak u účastníků studie. Vysoký krevní tlak je rizikovým faktorem pro pokles kognitivních funkcí. V této studii, když začalo pití džusu, došlo ke snížení krevního tlaku spolu se zvýšením některých bakterií (Streptococcus и rothya). Navíc bylo prokázáno, že řepná šťáva bohatá na dusičnany je prospěšná pro zdraví mozku. Je však třeba poznamenat, že účastníci studie byli aktivní a zdraví starší dospělí se zcela normálním krevním tlakem. Není proto jasné, zda se tento příznivý účinek může opakovat i v jiných věkových skupinách a mezi lidmi s horším zdravím. Všichni bychom však měli do jídel a smoothies začlenit co nejvíce zeleniny!

    Zdroje:

Přečtěte si více
Význam hnojiv pro zemědělství a jejich klasifikace. Hlavní druhy hnojiv.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button