Lifehacks

Tisk stránky – Moje zkušenost s chovem zmije obecné (Vipera berus) (předchozí)

HADI (Ophidia, Serpentes) (sekce je konzultována herpetologem A. Ognevem) => Jedovatí hadi => Téma zahájil(a): serg_ki dne 11. září 2013, 09:37:44

Teď už nechovám zmiji, ale chovám gumprechtovu keffiyeh, ale chci se podělit o svou zkušenost. Protože tehdy (a to bylo asi před 10 lety) nebylo možné najít konkrétní literaturu ani jiné zdroje informací o chovu zmije obecné, dělal jsem všechno na základě intuice, takže nevím, jestli je to správně, nebo ne, ale bylo to takto:

Abych byl upřímný, měl jsem dvě (zmije). První kategoricky odmítla jídlo a uhynula. Druhá také zpočátku moc nechtěla brát myši, pak jsem jí nabídl malou myš a ona si ji vzala, pak už nebyly žádné zvláštní problémy. Žila v teráriu o rozměrech 140 cm (délka) 50 cm (šířka) 70 cm (výška). Větrání bylo provedeno dvěma poklopy po stranách víka, které byly zakryty sítí (větrání bylo dostatečně dobré). Terárium bylo naplněno zeminou (rašelinou) ve vrstvě 10 cm (byl proveden drenážní otvor pro odtok přebytečné vody při zalévání). 1/3 terária byla oddělena pro suchou zónu, nebyla zalévána ani vlhčena (za topení). A pokryta rašeliníkem. Byl tam záhyb, ve kterém rostla kapradina. Zadní stěna byla celá porostlá břečťanem. Rostlo tam ještě několik fialek a kvetly tři roky bez přestávky. Zasadil jsem další rostliny, ale většinu jsem musel odstranit, protože tam rostly jako šílené. Terárium, zejména vlhká strana, se obden rosilo. V místě ohřevu bylo 35 stupňů (ohřev se prováděl 150W lampou zavěšenou ve výšce 60 cm) a v chladném rohu pokojová teplota. Do země byla zapuštěná napaječka o průměru asi 20 centimetrů. Terárium bylo osvětleno dalšími 4 LL lampami. V listopadu jsem přestal krmit, nechal jsem okno mírně pootevřené pro celkové ochlazení a postupně jsem snižoval osvětlení. A od 1. prosince jsem je zavedl do zimoviště. Vzal jsem dvě krabice, jednu o velikosti asi 15×15 cm (nebo možná trochu víc) s vyvrtanými otvory po stranách a druhou větší. Do první krabice jsem dal mírně vlhký rašeliník a hada. Pak jsem první krabici dal do druhé větší a boky jsem vyložil opět rašeliníkem, jen vlhčím. A dal jsem to na tři měsíce do lednice na spodní polici. To je vše. Taky jsem zapomněl, že jsem během zimního spánku mech ve vnějším boxu několikrát navlhčil, jak vysychal.
Nevím, jak moc jsem všechno udělal správně, ale podle mého názoru žila dobře.
Pak se had (nebo možná užovka) vrátila zpátky, odkud přišla :sorry: do lesa. Začala jsem s velkou rekonstrukcí bytu a s teráriem to nešlo. Takové zvíře se k sousedům nedá vzít (podle jiných předtím, než šli na záchod, zkontrolovali záchod). Musela jsem ho pustit tam, kde jsem ho chytila, byla to samozřejmě škoda, ale nebylo jiné východisko (možná uhynul, protože byl tak dlouho držen v zajetí). Teď jsem si pořídila kefii, co se mě týče, je to mnohem méně hemoroidální zvíře než obyčejná zmije. Ale zmije se mi taky moc líbí dodnes, ale zimování. byla čistě černá s bílými pysky.
Mimochodem, ozařoval jsem to UV, jak se to správně píše, vnitřní částí denního svícení po dobu 15 minut dvakrát týdně (jiný zdroj UV jsem v té době nenašel). Nemyslím si, že je to moc správné, i když je to možná přijatelné. Ale to, že lampa dávala spektrum od údolí do 200 nm, je jisté, zápach ozonu byl velmi znatelný.

Vzpomněl jsem si ještě na něco. Zmije je sice suchozemský had, ale po břečťanu se jí dařilo lézt velmi dobře až k víku terária. Kousek stranou od topné lampy byl pařez (záhon), uvnitř kterého bylo všechno vydlabané, nasypaná hlína a zasazená kapradina nefrolepis. Roste moc dobře a stala se z ní taková krásná čepice zeleně. Takže i přes to, že je zmije suchozemský had, pokud přes den spala, byla na tomto záhonu v kapradině. Stříkal jsem ji obden, ale kapky vody se na ní velmi dobře a krásně lepily. Zkrátka se ukázalo, že had neustále sedí v mokré kapradině. Po nějaké době, při dalším čištění, jsem si všiml, že s břišními štíty něco není v pořádku. V místech kloubů se zvrásnily a objevil se jakýsi hnědý povlak. Už jsem měl knihu “Terárium a jeho obyvatelé” Autoři – Sergej Kudrjavcev, Vladimir Frolov, Alexej Koroljov. Vydavatel — «Lesnaya Promyshlennost», Moskva, 1991.. a v té knize jsem našel fotku přesně stejného boláku jako u mé zmije, přirozeně se ukázalo, že to byla mykóza. Nepamatuji si přesně, čím jsem ji mazal. Ale vzal jsem si z lékárny antimykotickou mast, myslím, že to byl klotrimazol. A dva týdny jsem hadovi touto mastí mazal celé břicho (já jsem to držel a fixoval a mazal mi to bratr). Po dvou týdnech jsem ji přestal mazat a mykóza se velmi rychle zbavila, jako by tam nikdy nebyla. Pak jsem ji uchovával v sušším prostředí a už nebyly žádné problémy.

Přečtěte si více
Instalace komína svépomocí, instalace komína svépomocí - doporučení pro výběr, popis možných problémů

takže závěr je, že zmije není třeba moc namočit. I když jsem je chytal a viděl pořád, vždycky byly poblíž nějaké bažiny, ale pořád na kopci a na suchém místě.

Taky jsem chtěla napsat o tom, co píšou, jako že had nedokáže poznat člověka. Můj názor, možná si tím jsem na 100% jistá. Možná to vizuálně nepozná, ale jazykem, který je chemická laboratoř a rozpoznává velmi malé koncentrace látky ve vzduchu, zřejmě určuje, kdo se k ní blíží. Protože po odchycení se pár týdnů chovala trochu agresivně, pak si mě prakticky přestala všímat. Po pár měsících na mě ani nesyčela. Mohla jsem volně čistit terárium, zastřihávat a stříkat rostliny hned vedle ní atd. Zkrátka na mě přestala reagovat úplně. Ale jakmile se objevil někdo jiný, v lepším případě začala hlasitě syčet a zaujala bojový postoj, a v nejhorším případě se vrhla na sklo s takovou silou a otevřenou tlamou, že jsem si myslela, že se jí buď poddá hlava, nebo sklo. Tyto dva případy byly, když se jedna z mých kolegyň a teta přišly podívat na zmiji, pravděpodobně had hada cítí ale vážně, pravděpodobně cítí agresi a strach (obě se hadů bojí a obě je nenávidí).

a nikdy se mě nikdo nepokusil zabít, jen když jsem ji přidržel a vzal do náruče, snažila se na mě dosáhnout zuby, což je samozřejmě pochopitelné.
Také jsem chtěl napsat svá pozorování k následující záležitosti. Had byl dlouhý 70 cm. Takže v literatuře jsem na mnoha místech narazil na informaci, že délka jedovatých zubů zmije je 5 mm. Jinde je to 1 cm. Změřil jsem tedy jedovatý zub své zmije přístrojovým pravítkem a jeho délka byla přesně 1 cm.
No a ještě jedna nuance. Myslím, že terárium by mělo být umístěno tak, aby na něj vůbec nedopadalo přímé sluneční světlo.
Bohužel už žádné fotky nezůstaly. Bylo to asi před 10 lety. Tehdy ještě nebyly digitální fotoaparáty a ani přístup k internetu nebyl.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Wasaj z 11. září 2013, 10:52:26

Děkuji za popis, s velkým potěšením jsem si ho přečetl. Druhá esej o chovu zmije obecné, což je velmi cenné, z první ruky.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 11. září 2013, 10:54:54

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Rebecca z 11. září 2013, 11:02:23

Hadi rozhodně lidi rozpoznávají. Moje užovka hnědá je ohledně mé přítomnosti v teráriu klidná, ale když mě přišel navštívit kamarád, had, jakmile ho uviděl, začal panikařit a hledat únikové místo.
Mimochodem, můj kamarád je taky terarista, chová vodního hada a užovku thamnophoru, hady má moc rád, takže necítil žádný strach, prostě viděla cizího člověka a to stačilo.
A už jsem si nejednou všiml, že s jinými hady se v rukou majitelů chovají klidně, ale když jsou v rukou hostů, snaží se utéct.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 11. září 2013, 11:13:46

ale napadla dva lidi, jak jsem popsal, s takovou zuřivostí, že jsem byl překvapen i já, vzhledem k tomu, že jen syčela a projevovala znepokojení vůči všem ostatním. Takže v těchto dvou cítila něco zvláštního.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: CheShiR z 11. září 2013, 13:09:40

serg_ki, moc děkuji za informace! Zvlášť za podrobný popis zimování! Pro mě je tato otázka teď obzvlášť akutní, protože momentálně chovám jednu zmiji obecnou a brzy se blíží čas, kdy ji bude potřeba poslat na zimu. Škoda, že nejsou žádné fotky, popis provedení terária je úžasný ;$ Teď přemýšlím, zkusím udělat něco podobného, protože moje zmije sedí ve spartánštějších podmínkách, ale i přes všechno se cítí skvěle – jí, líná atd.
Zkusím shromáždit nějaké informace a fotky ze své strany, třeba se mi podaří přidat něco užitečného ~(

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 11. září 2013, 14:22:53

Dovolte mi číst a dívat se s radostí.
a co se týče zimování, nevím jak vy, ale já jsem se bála ho odložit na déle než 3 měsíce.
a co se týče spartánských podmínek, i když je pro hada všechno v pořádku a hygienické, mám k nim velmi negativní postoj

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Hierophis z 11. září 2013, 19:03:44

serg_ki, jaká je pokojová teplota?
A nebylo nutné to přezimovat, žádný z mých ptáků to nepřezimuje – žádné přezimování, žádný problém Měďáky jsem přezimovala jen asi před 6 lety kvůli rozmnožování.

Přečtěte si více
Plíseň na jídle

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Zmeelov z 11. září 2013, 19:06:42

Díky za popis. Z vlastní malé zkušenosti jsem si také všiml, že i dospělé zmije myši zpočátku ignorují, ale ochotně začnou jíst sametové nadýchané myši a nahé krysy. Také jedí hlavně tehdy, když je dobrý bod oteplování (alespoň 30).

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 12. září 2013, 08:38:00

serg_ki, jaká je pokojová teplota?
A nebylo nutné to přezimovat, žádný z mých ptáků to nepřezimuje – žádné přezimování, žádný problém Měďáky jsem přezimovala jen asi před 6 lety kvůli rozmnožování.

Vnitřní teplota je jiná, hlavně v létě. Na podzim, v zimě a na jaře bývá obvykle 20 (18) -22 stupňů a v létě záleží na tom, jaké je venku. Možná to není nutné, i když literatura říká opak, nebudu se hádat, ale můj názor je, že u všech plazů mírného pásma je zimování v určitém stupni nutné. Popsal jsem, jak jsem to udělal.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 22. listopadu 2013, 17:19:45

Ještě chci dodat, že v mnoha vláknech jsem viděl názor, podle mě jednoduše vymyšlený, že Virepa berus nutně potřebuje nějakou nižší teplotu. a je velmi obtížné ji chovat a chovat. Ale v Tule se chovají a chovají bez problémů, a proto velmi pochybuji, že jim tam někdo instaluje klimatizaci.
Ale napíšu o svých pozorováních: moje zmije obecná vždycky sedávala jen pod topením a ani v letním horku jsem ji nikdy neviděl sedět v chladném koutě, NIKDY, ANI JEDNOU.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Zmeelov z 22. listopadu 2013, 17:35:53

Vždycky sedávala jen pod topením a ani v letním horku jsem ji nikdy neviděl sedět v chladném koutě, NIKDY, ANI JEDNOU.

Z mých pozorování jsem měl totéž.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Sergei z 22. listopadu 2013, 20:52:11

Obecně v Tule má většina pokojů klimatizaci. Je zde také velmi slušná sbírka „studených“ hadů. Nemohu říct, jak přesně jsou chováni, pokud jde o zmije.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 02. prosince 2013, 17:18:45

ano, v Tule jsou klimatizace, zjistil jsem to od nich, a udržují teplotu někde kolem 18 stupňů, respektive v chladném rohu je to někde kolem toho a v teplém se ukazuje, že je to 35-40. ale zdá se mi, že to není nutné pro údržbu, ale spíše pro chov. alespoň za ty tři roky, co jsem pozoroval, jsem viděl to, co jsem napsal výše.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Rebecca z 02. prosince 2013, 17:46:57

Ne, podle mnoha odborníků umírají bez chladného koutku. Jste si jistý, že jste neměl Nikolského?

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 02. prosince 2013, 17:56:13

Nejsem si 100% jistý. Ale co se týče biotopu Nikolského, naše území tam není zahrnuto. Polesí na Ukrajině (severní část Žitomirské oblasti). Tam jsem se podíval na fotku Nikolského, ten můj byl trochu jiný, ocas měl černý a pysky bílé.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: APTEM z 05. června 2014, 03:40:44

Prosím, dejte mi nějaké rady ohledně chovu zmije obecné.

Had má asi 50 cm, je to zmije obecná, s šedým vzorem. Přišel ke mně před něco málo přes 2 týdny, plánoval jsem ho nakrmit a pustit zpátky, ale nějak jsem se k němu přichytil. Navíc jsem ho stále nekrmil a bez toho ho nechci pustit.
Druhý týden jsem ji zkusil krmit nejdříve zoofobem, akvarijní rybičkou pycelií, pak myší a nakonec holou myší. Prvních jsem se nesahal, s myší jsem žil den a zabil ji, s tou holou 2 dny, sama uhynula. Samozřejmě jsem jí nevytvářel žádné speciální podmínky, protože jsem předtím, než ke mně had přišel, neplánoval pořizovat terárium, ale teď pochybuji, jestli se to vyplatí dělat, když nežere? Nebo jak ji krmit?
Během posledních pár týdnů jsem ji několikrát koupal a přes den se vyhřívá pod stolní lampou. Také mám podezření, že snědla pár šneků, alespoň jsem v den, kdy zabila myš, našel nějaké převrácené ulity s bublajícími vnitřnostmi.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 05. června 2014, 08:53:37

Prosím, dejte mi nějaké rady ohledně chovu zmije obecné.

Had má asi 50 cm, je to zmije obecná, s šedým vzorem. Přišel ke mně před něco málo přes 2 týdny, plánoval jsem ho nakrmit a pustit zpátky, ale nějak jsem se k němu přichytil. Navíc jsem ho stále nekrmil a bez toho ho nechci pustit.
Druhý týden jsem ji zkusil krmit nejdříve zoofobem, akvarijní rybičkou pycelií, pak myší a nakonec holou myší. Prvních jsem se nesahal, s myší jsem žil den a zabil ji, s tou holou 2 dny, sama uhynula. Samozřejmě jsem jí nevytvářel žádné speciální podmínky, protože jsem předtím, než ke mně had přišel, neplánoval pořizovat terárium, ale teď pochybuji, jestli se to vyplatí dělat, když nežere? Nebo jak ji krmit?
Během posledních pár týdnů jsem ji několikrát koupal a přes den se vyhřívá pod stolní lampou. Také mám podezření, že snědla pár šneků, alespoň jsem v den, kdy zabila myš, našel nějaké převrácené ulity s bublajícími vnitřnostmi.

Přečtěte si více
Jak ředit močovinu ve vodě?

Nechte ji jít a tím to končí, sama si najde potravu. Chovat zmiji obecnou je docela obtížný úkol, a pokud je to divoká, je to ještě těžší. Je lepší si pořídit tropického hada, pokud ho opravdu chcete, s ním je to mnohem lepší. Zmije nebude jíst ani zofoby, ani ryby, ani šneky. Moje první to udělala a uhynula, aniž by si vzala potravu. Potřebuje nižší teploty v chladném koutě a v noci. Takže tohle není moc dobrý nápad.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Arnold Ikkonen z 05. června 2014, 10:28:00

Soudě dle všech těchto koupelí, krmení něčím nepochopitelným, nevytvoření speciálních podmínek a to vše v průběhu dvou týdnů, by autor raději udělal, kdyby si pořídil morče a miloval ho, dokud neumře od péče, než chladnokrevného mazlíčka.
Je lepší nechat hada jít.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Rebecca z 05. června 2014, 20:42:30

Potřebuje nižší teploty v chladném koutě a v noci, takže to není moc dobrý nápad.

Na předchozí stránce jste napsal/a, že ten váš se bez něj obešel. Dovolte mi se zeptat, co způsobilo vaši změnu názoru?

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: serg_ki z 06. června 2014, 11:03:16

Potřebuje nižší teploty v chladném koutě a v noci, takže to není moc dobrý nápad.

Na předchozí stránce jste napsal/a, že ten váš se bez něj obešel. Dovolte mi se zeptat, co způsobilo vaši změnu názoru?

Ano, samozřejmě prosím. Ano, měl jsem jednu bez ní a podle mého názoru žila normálně. Ale kontaktoval jsem Tulu a oni mi řekli, že tam, kde chovají takové zmije včetně té běžné, je klimatizace a udržují nízkou teplotu. Nemám důvod jim nevěřit a jejich zkušenosti nejsou srovnatelné s mými. Proto souhlasím s tím, co mi řekli. To je vše.

Název: Re: Moje zkušenost s chovem zmije obecné Vipera berus (předchozí)
Publikováno dne: Aleksei z 08. června 2014, 23:31:05

serg_ki, jaká je pokojová teplota?
A nebylo nutné to přezimovat, žádný z mých ptáků to nepřezimuje – žádné přezimování, žádný problém Měďáky jsem přezimovala jen asi před 6 lety kvůli rozmnožování.

Proč sakra zimování probíhalo podle neznámého plánu? Byly, jsou a budou naprosto nezbytnou imitací přirozených rytmů. Jedna věc je, když bez nich žijí relativně normálně, druhá věc je, když okamžitě uhynou. Ale vždy budou potřeba pro pohodlnou údržbu hada, alespoň aby se tělo zbavilo nahromaděných tuků, které mu majitelé hojně poskytují. Pokud není pochopení, pak není třeba radit.

Mám daču u řeky a hadi mi často chodí na dvůr (tuším, že žijí pod domem). Zatím jsem žádné zmije neviděl, ale člověk nikdy neví. Na jaře se všechno kolem zaplaví a mám tam kopeček – mám pocit, že se jim tam bude líbit. Existují nějaké způsoby, jak hady odplašit? Nějaké rotující lodě nebo tak něco. A je pravda, že zmije se nerady zdržují v blízkosti hadů (při túrách jsem potkal všechny možné hady na jednom místě – zdálo se mi, že tam zmije jsou, ale možná jsem si jich nevšimnul, protože jsem se tak bál)?

20-10-2006 11:24 taupin

Hadi a zmije nežijí pohromadě jen tehdy, když mají dostatek prostoru! Ale když je potřeba přezimovat nebo je všechno kolem zatopené, pak jim to nevadí.

20-10-2006 11:33 14771
Zdá se mi, že nejde o lokalitu, ale o zásobování potravinami.
20-10-2006 11:36 taupin
Není jaro, aby všichni lezli na suchou zem!
A potravní zásoba zmijí a užovek obojkových je trochu jiná.)))
20-10-2006 11:46 14771
Nebudu se hádat, ale ty, které jsem měl doma, jedly totéž – žáby. Ale žádné ropuchy.
20-10-2006 13:52 polkovnik
Původně napsal Sportsist:
A je pravda, že zmije se nerady zdržují v blízkosti užovek?

To není pravda. Na vlastní oči jsem viděl pozemek (mimochodem, i na hoře), kde zmije a užovky koexistovaly skvěle a v slušném množství. Obě se živily žabami. Majitelé je několik let tolerovali a pak se rozhodli tyto sousedy poslat pryč. Hadi žili v díře, která byla vyplněna plevelem vytrženým ze záhonů a další trávou, která se používala jako humus. Po odstranění humusu a vykopání hadích nor zvířata pozemek opustila.

Přečtěte si více
Unka z celého kusu masa.

20-10-2006 15:11 Спортист

Chápu. můj případ je trochu jiný – na pozemku není co jíst. Možná panikařím zbytečně, jen jsem včera viděl užovku obojkovou, pilně plela někde za lázní. Bojím se jich všech a neuvěříte, jak moc! Něco musí být podvědomé a je mi jedno, jestli je to zmije nebo kobra (naštěstí jsem se s žádnou ještě nesetkala, díky bohu, že v centrální zóně žádná není). Celou noc jsem špatně spala, bojím se i na záchod – co když je to had?! To je v městském bytě. Doufám, že mě nebudou moc obtěžovat, ráda bych se jich úplně zbavila, ale jak? Nebo je snazší ten strach vyléčit? Ale to je nepravděpodobné. Někteří lidé fyzicky nesnesou výšky, točí se jim hlava a já už mnoho let pracuji jako výškový dělník, nevidím žádný rozdíl mezi prací na zemi a na stožáru (kromě výplaty). Ano, co se týče hadů, taky se bojím o svého syna, jsou mu teprve 4 roky.
PS: Nebo se jen občas proplazil tou oblastí (rád bych.)

20-10-2006 16:05 14771
přečtěte si „The Motley Ribbon“. Strach postupně zmizí.
20-10-2006 16:32 polkovnik

No, užovka obojková může klidně žít pod lázní. Zdá se, že zmije pod hospodářskými budovami nežijí (odborníci, opravte mě, pokud lžu). Ale co se týče zbavení se té fobie, obávám se, že se s tím budu muset prostě smířit. Na všech těch plazích mi nezáleželo, dřív jsem bydlel v lese mezi zmijemi a je to v pořádku – neobtěžuji je a ony neobtěžují mě. Ale když je ve stanu pavouk. Mám arachnofobii od dětství. Teď se k nim, zdá se, chovám uvolněněji, ale stejně, když chodí po stropě, nemůžu usnout.

20-10-2006 16:44 Спортист

14771: Neuvěříte, jakou máte pravdu, ale naopak – na tenhle film se strašně bojím dívat, i když Sira A.K. Doyla fakt miluju. Samozřejmě se čte snáze, ale i tak. Užovka obojková může žít pod lázní, ale to mi to nijak neusnadňuje. Ale pavouci mi nevadí, můj opičí předek dostal od hadů zřejmě pořádný výprask. Obecně je tohle všechno pro odborníky z psychologického hlediska zajímavé – kamarád, zdravý chlap, slouží – prostě se směšně bojí psů, i malých. IMHO na to neexistuje lék. A může se had vplazit do domu? Je tam veranda asi metr dvacet vysoká se 3 schody. Myslím, že se do samotného domu vplazit nemůže – koneckonců dveře jsou navržené na zimu a bez škvír, ale podél verandy do vchodu?

20-10-2006 16:54 polkovnik

Je nepravděpodobné, že by vylezla na verandu, je zvyklá se tam schovávat spíš než šplhat nahoru. Obecně si myslím, že je těžké se jich zbavit, snáz si na ně člověk zvykne.

20-10-2006 17:05 Спортист

Rozumím. doufejme, že byl bezdětný a svobodný. A zmije, jak už bylo na fóru napsáno, je nebezpečná především pro děti, je toto nebezpečí reálné?

20-10-2006 17:10 14771

Ano, máme zajímavou společnost.
Ale v Asii, pokud had leze člověku na hlavu, může se podle místních zákonů stát králem.
Nebojím se hadů. A když mám náladu, hraju si s nimi. Ale většinou máme zmije a trochu měďáky. Nebo jsem jich možná jen narazil na méně. Ale většinou severní zmije. Někdy jich můžete vidět 2-5 najednou. Obvykle lezou pod pahýly, do mechu. Ale když je najdete u cesty, můžete si s nimi hrát. Jednou jsem se dokonce pokusil o obchod – nabízel jsem je obchodníkům z ptačího světa. A tihle blbci nabízeli 50 kopějek za kus. Na takové peníze nesouhlasím.
ale zabití hada je velmi špatné znamení, ačkoli rolníci říkají, že tomu, kdo ho zabije, bude odepsáno 40 hříchů.

20-10-2006 17:19 polkovnik

Původně napsal Sportsist:
Rozumím. doufejme, že byl bezdětný a svobodný. A zmije, jak už bylo na fóru napsáno, je nebezpečná především pro děti, je toto nebezpečí reálné?

Nebezpečí zmije je docela reálné. A to nejen pro dítě, i když pro něj obzvlášť. Obzvláště nebezpečné jsou na jaře.

20-10-2006 17:23 Спортист

Nebudu zabíjet hady! Nebudu se bát a stejně je to zbytečné. Kéž by se ode mě drželi dál. Ale vzhledem k mým koníčkům – raftingu a lovu – je to sotva reálné. Máme tu spoustu hadů, protože je tu spousta bažin, řek a jezer. V oblastech, kde hadi nejsou, není co dělat – pole, hlína, bez stromů. A jak si můžete hrát se zmijí – kouše, ta mrcha?

20-10-2006 17:28 Ph.S

No, může mi někdo odpovědět na podstatu otázky. Taky by mě zajímalo najít lék na hady.

20-10-2006 17:29 14771

Tak se nevzdávej. Taková je hra.
Radikální způsob, jak se zbavit hadů, je zhoršit životní prostředí. Buďte tedy rádi, že existují.

Přečtěte si více
Celer - koupit za výhodnou cenu | Spices Deluxe

20-10-2006 17:30 Кирюха

Původně napsal Sportsist:
Mám daču u řeky a hadi mi často chodí na dvůr (tuším, že žijí pod domem). Zatím jsem žádné zmije neviděl, ale člověk nikdy neví. Na jaře se všechno kolem zaplaví a mám tam kopeček – mám pocit, že se jim tam bude líbit. Existují nějaké způsoby, jak hady odplašit? Nějaké rotující lodě nebo tak něco. A je pravda, že zmije se nerady zdržují v blízkosti hadů (při túrách jsem potkal všechny možné hady na jednom místě – zdálo se mi, že tam zmije jsou, ale možná jsem si jich nevšimnul, protože jsem se tak bál)?

Pořiďte si pod dům rodinku ježků.
Mám je už několik let.
Nechte přes noc talířek mléka a shnilé ovoce. Pak už neodejdou. Také je menší šance, že se ve sklepě objeví myši. Jsou všežravé.
Jedí červy, žáby, krtky a hady. Hadi se jich bojí.

20-10-2006 17:52 polkovnik

Původně napsáno uživatelem Ph.S.:
No, může mi někdo odpovědět na podstatu otázky. Taky by mě zajímalo najít lék na hady.

20-10-2006 22:32 Gruch

Původně napsáno uživatelem Ph.S.:
No, může mi někdo odpovědět na podstatu otázky. Taky by mě zajímalo najít lék na hady.

V podstatě je potřeba sekat trávu na pozemku a kolem něj a častěji. A posekanou trávu je třeba sbírat.
20-10-2006 22:58 Hvost
Kupte si mangustu. Nevím, jestli bude stačit fretka, ale zdá se, že predátoři z čeledi lasicovité loví hady.
21-10-2006 13:15 Iskander

Omlouvám se za vypnutý mikrofón.
Jen chci potvrdit, že užovky a zmije spolu ve stejné oblasti velmi dobře vycházejí. To dokazují každoroční jarní túry. Zatímco se usadíte k čůrání, pár z nich se určitě proplazilo kolem. A vy se přitom vykakáte.
Taky jsem se dřív hodně bál hadů. Až do paniky. Ale člověk si na všechno zvykne. Nejsou tak zlí a bojí se nás mnohem víc.
O sekání trávy je to řečeno správně. Ti parchanti sami lidi neloví, ale hodně se rozčílí, když na ně šlápnete.
Pokud vás kousne had, co byste měli dělat?

21-10-2006 23:28 Zmeelov

Původně napsal Sportsist:
Mám daču u řeky a hadi mi často chodí na dvůr (tuším, že žijí pod domem). Zatím jsem žádné zmije neviděl, ale člověk nikdy neví. Na jaře se všechno kolem zaplaví a mám tam kopeček – mám pocit, že se jim tam bude líbit. Existují nějaké způsoby, jak hady odplašit? Nějaké rotující lodě nebo tak něco. A je pravda, že zmije se nerady zdržují v blízkosti hadů (při túrách jsem potkal všechny možné hady na jednom místě – zdálo se mi, že tam zmije jsou, ale možná jsem si jich nevšimnul, protože jsem se tak bál)?

Zmije mohou žít společně s užovkami australskými, tyto společné „obytné prostory“ se nacházejí všude. Hlavní je, aby vlhkost byla minimální. Zmije, na rozdíl od všeobecného přesvědčení, nesnáší vysokou vlhkost – jde do jiné, suché oblasti. Pokud je tam hodně vysoké trávy, výrazně to omezuje počet jedinců v určité oblasti. Pokud je tam mnoho „lysých míst“ bez vegetace, pak to dává většímu počtu hadů příležitost volně lovit, krmit se a zahřívat se na tomto území.
Píšete, že vaše oblast je velmi podmáčená, blízko řeky – s největší pravděpodobností tam žijí pouze užovky aury (užovky aury mohou žít kdekoli, přítomnost otevřené vody je žádoucí, ale vůbec ne nutná).
Potravní zásoba užovek austráckých (obou druhů) a zmijí (všech druhů) je téměř stejná.
Většinu hadů obvykle chytám na dva nebo tři způsoby na zahradách svých přátel a známých. Máte možnost pozvat kamaráda s podobnými dovednostmi? Pokud ano, problém se vyřeší sám.
Zmije (stejně jako každý jiný had) je velmi citlivá na prostředí. Mohu vám poradit následující: Na jaře rozsypte po obvodu chaty ledek (buď sodný, nebo draselný – na tom nezáleží). Měl by být posypán do souvislých “cestiček” širokých 5-7 cm. Ne moc hustě. Had bude mít problém překonat takovou chemickou “bariéru”. Ledek se od deště a slunce velmi rychle roztaví – ale to není problém. Svou práci si udělá. Tento postup by se měl provádět na jaře jednou týdně nebo deset dní po dobu jednoho a půl až dvou měsíců. V létě by tam (hadi) už neměli být. A na podzim párkrát v září nebo začátkem října (v této době se hadi už rozhlížejí – kde přezimují + mláďata začínají odlézat).
Minerální hnojiva nemají na hady tak silný účinek, pouze na jedovaté.
Hodně štěstí v “boji” proti plazivým věcem.

Zde je pár fotek s mými kráskami (září letošního roku).






Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button