Recenze

Chov bažantů v zajetí: Bažanti

Upřímně řečeno, nikdy jsem bažanty nechoval ani je nelovoval, takže vám nemůžu dát žádnou radu.
Protiotázka k vám: proč jste najednou měli bažanty zdarma? Proč se ptáte na takové otázky?

Re: Chov bažantů v zajetí

16. prosince 2013, 16:39
Zprávy: 34
Kde: Cheboksary
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.

Obecně platí, že bažanti se cvičí a chovají, ale je nepravděpodobné, že by se to dělalo z ničeho nic. Nejprve je třeba prostudovat veškerou literaturu o nich, zjistit jejich zvyky a preference. Jediné, co k tomuto tématu vím, je, že je vhodné chovat bažanty ve voliéře.

Re: Chov bažantů v zajetí

17. prosince 2013, 17:16
Zprávy: 33
Kde: Rostov region
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.

Mimochodem, bažanty lze chovat jak ve voliérách, tak v klecích, vše záleží na preferencích majitelů.
Zdá se ale, že voliéra je pro samotného ptáka pohodlnější a s takovou údržbou netrpí a méně onemocní.

Re: Chov bažantů v zajetí

24. března 2014, 21:25
Zprávy: 50
Kde: Belgorod
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.
Chikken napsal:

Myslíte, že když se vám podaří chytit volného bažanta, respektive pár (samec a samice), a pak ho dát do klece, je šance, že vyprodukují potomstvo? Má někdo takovou zkušenost?

No, to by byl jen chov divokých zvířat.
I když si po nějaké době ptáčata zvyknou na zajetí a vylíhnou mláďata.

Re: Chov bažantů v zajetí

26. března 2014, 12:10
Zprávy: 122
Kde: Slavyansk
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.

Ve skutečnosti existují lidé, kteří se cíleně zabývají chovem bažantů, navíc inkubují svá vejce a mimochodem z toho dostávají docela slušný a hmatatelný zisk.
Vejce k inkubaci by se měla sbírat ihned po snášce. Jinak je bažanti jednoduše vyklují. Nevyplatí se je sbírat dlouho, protože líhnivost se po třech dnech několikanásobně snižuje.

Re: Chov bažantů v zajetí

27. května 2014, 09:06
Zprávy: 207
Kde: Tsimlyansk
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.

Vůbec nechápu, jak se dá chytit tenhle pták?
Nedávno jsme byli v přírodě a na polích pobíhali bažanti z jednoho konce na druhý. A byli tak hbití a rychlí.
Zajímalo by mě, jak je chytají, aby nic nepoškodili?

Re: Chov bažantů v zajetí

14. listopadu 2014, 00:55
Stošnik napsal:

Ve skutečnosti existují lidé, kteří se cíleně zabývají chovem bažantů, navíc inkubují svá vejce a mimochodem z toho dostávají docela slušný a hmatatelný zisk.
Vejce k inkubaci by se měla sbírat ihned po snášce. Jinak je bažanti jednoduše vyklují. Nevyplatí se je sbírat dlouho, protože líhnivost se po třech dnech několikanásobně snižuje.

Chovám 2 rodiny bažantů loveckých, nikdy jsem neměl vejce klovaná, ze 2 rodin jsem inkuboval asi 150 bažantů, nyní stráví zimu ve voliéře. Sbíral jsem vejce k inkubaci až 10 dní, líhnutí mladých zvířat je 99%

Přečtěte si více
Co znamená logo Dior?

Re: Chov bažantů v zajetí

14. listopadu 2014, 14:00
Zprávy: 232
Kde: Tikhoretsk
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.

Váňo Vetrove, mohl bys mi říct, kde jsi na zahradě sehnal ty úplně první bažanty?
Opravdu sis to sám chytil a vycvičil?

Kuře není pták
Polsko není cizí země
Ale já si to nemyslím.

Re: Chov bažantů v zajetí

14. listopadu 2014, 18:31

Ano, samozřejmě vám to řeknu. Je to všechno velmi banální. Otevřel jsem si Avito, našel tam bažanty na prodej a jel do Priozerska a koupil dvě rodiny (6 samic a 2 samce). Za všechny jsem zaplatil 10 tisíc a od dubna mi nakladly spoustu vajec, které jsem inkuboval. A teď jich mám asi 80 (bylo jich mnohem víc).

Re: Chov bažantů v zajetí

15. listopadu 2014, 20:45
Zprávy: 1
Kde: Kazan
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.
Dobrý den! Rád bych věděl, kolik bažantů se podařilo odchovat ze 6 samic.

Re: Chov bažantů v zajetí

15. listopadu 2014, 21:01

Velmi mnoho. Nepočítal jsem je, mnoho se prodalo jako kuřata, mnoho se prodalo jen jako vejce, jako konzumní vejce, a ve voliéře zpočátku pobíhalo asi 150 ptáků. Teď jich pobíhá asi 80, ale už jsou dospělí. Zkrátka jsem moc spokojený. Samice dávaly 5-6 vajec denně a to pokračovalo 4 měsíce, počínaje dubnem.

Re: Chov bažantů v zajetí

02. prosince 2014, 19:44

Re: Chov bažantů v zajetí

04. prosince 2014, 15:45
Vanya.Vetrov napsal:
Tady jsou moje krásky. Pravda, ne v plné síle. Polovina z nich je dušená.

Váňo, to je bezva! Respekt! Poslyš, neodlétají snad nebo co? Voliéra je otevřená! A co sokoli v létě?

Re: Chov bažantů v zajetí

04. prosince 2014, 17:16

Ne, všechno je pevně uzavřené. Když se podíváte pozorně, nahoře je síť, silný nylon 4×4, speciálně jsem si koupil 60 metrů čtverečních. A nejcennější je, že jsem jim jednou vytvořil podmínky a to je vše, tráví zimu venku. A je to pohodlné, není třeba cpát maso do lednice. Pokud chcete jíst, vezmete si síť a chytíte jídlo.

Re: Chov bažantů v zajetí

05. prosince 2014, 16:30

Váňo. Nemáš tušení, jakou bombu jsi na mě vyvedl. Teď jsem zděšený – proč ještě nemám žádné bažanty?! Pokud jsem se za den dozvěděl, je to všechno vlastně docela jednoduché, když si s tím nedáš práci a nechováš je v hezkých výběhech. Obyčejný pták, jako všichni hospodářští ptáci. No jasně.

Re: Chov bažantů v zajetí

05. prosince 2014, 19:36

Tak jsem se na ně sám pustil. Moje dvě rodiny, které jsem si koupil v dubnu (6 samic a 2 samci), mi házely vajíčka 3 měsíce. (Ve voliéře je to výsledek inkubace), navíc jejich vejce jsou velmi drahá, prodal jsem 14 kusů za 200 rublů, vyprodala se jako horké pečivo, byla ochutnána. A nejzajímavější je, že se neprodávají žádná „stolní“ bažantí vejce a jsou velmi chutná. Blíž k jaru vezmu z voliéry skoro všechny samce, zůstanou jen samice. Takže na jaře bude moře vajec. A údržba je jednodušší než kdy dřív. Vykope se tam díra, napustím ji vodou hadicí a nakrmím. Přijdu, rozházím všechno po zemi a máte volno. Sežerou všechno. A kaši, i krmivo i obilí. Bezproblémový pták.

Přečtěte si více
Jak krmit okurky k produkci ovoce?

Re: Chov bažantů v zajetí

13. prosince 2014, 17:57
Zprávy: 9
Kde: Krasnodar
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.

Váňo.Větrov, úžasné.
a letos jsem rozdal bažanty, prostě proto, že jsem neměl slušnou voliéru ((((

Vidím hodně kluků – perou se? Nebo se jim to stává jen během období páření?
A do jara, v jakém poměru ponecháte kluky/holky? Budou také ve stejném výběhu?

Re: Chov bažantů v zajetí

13. prosince 2014, 19:19

Sergey_Zh, zatím se nebojují. Říkají, že s největší pravděpodobností začnou na jaře. Myslím, že větší boje mít nebudu, protože nechám maximálně 5 kluků, pro jistotu, člověk nikdy neví, jestli vyměním nebo prodám. A samečkům jsem už koupil brýle na eBay. A ještě mám dvě rodičovské rodiny, takže uvažuji, že dám dohromady třetí. Abych mohl hned dát do inkubátoru asi 100 vajec a všechny je vylíhnout ve stejném věku. Nechávám všechny holky. Bažantí vejce si našla své obdivovatele. Pokud vše půjde dobře, plánuji postavit další podobnou voliéru. Sám jsem to nečekal, ale bažantí mláďata se letos prodávala skvěle. Lidé si na to začínají zvykat. Malý, ale výnosný pták.

Re: Chov bažantů v zajetí

13. prosince 2014, 21:22
Zprávy: 9
Kde: Krasnodar
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.
Váňa.Větrov
Zkoušeli jste spočítat cenu ptáka do prosince? Žerou tak dobře.

Re: Chov bažantů v zajetí

13. prosince 2014, 21:34

Ne, nezkoušel jsem to. I ve srovnání s pižmovou kachnou nejedí vůbec nic. To, co je na fotce, je polovina toho, co tam bylo. A naplno potřebovaly 1 kyblík kaše ráno a kyblík večer. Teď je to méně.
Co se týče ceny, je to těžká otázka. Protože tady je větší potěšení. Všechny tyto ptáky ze dvou rodičovských rodin, které jsem koupil na jaře, jsem inkuboval. Peníze, které jsem utratil za nákup těchto rodin, se mi okamžitě vrátily prodejem mláďat. A to, co je ve voliéře, je zisk.

Re: Chov bažantů v zajetí

04. dubna 2016, 15:38
Zprávy: 50
Kde: Velký Luku
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.

kaše je jen způsob, jak si ztížit práci s drůbeží – je opodstatněná pouze v případě, že existuje bílkovinný odpad ze zbytku hospodářských zvířat – zvyšuje to ziskovost.
Bažanty krmím výhradně směsí obilí a obohaceným krmivem pro kuřata s přísadami – záleží na složení dostupného obohaceného krmiva + tráva + zelenina
Místo kaše dávám šneky a žáby – živé
vařená ryba s k. krmivem – aby lépe jedly – tady jsou moje bramborové kaše
Pokud si všimnete, celozrnné obiloviny – zejména kukuřice – jsou vybírány okamžitě a jako první. Zbytek je vybrán později, když se kukuřice sní.
Moje školka letos slaví 7 let – více než 120 nosnic – stálé rodičovské hejno
Chovám si loveckého zlatého diamantového a královského bažanta a pár kuřat pro sebe – maso a vejce

Přečtěte si více
Kočičí zorničky jsou rozšířené: proč a co dělat?

Jsem starý. Jsem velmi starý. Jsem SUPERSTAR!
Ale . Budu rád za oboustranně výhodnou spolupráci.

Re: Chov bažantů v zajetí

04. dubna 2016, 15:48
Zprávy: 50
Kde: Velký Luku
Dík: Pětkrát. poděkoval: Pětkrát.
Sergey_Zh napsal(a):
Váňa.Větrov
Zkoušeli jste spočítat cenu ptáka do prosince? Žerou tak dobře.

Pro odchov bažanta loveckého do 3 měsíců potřebujete 1 kg startovacího krmiva + 3 kg krmiva pro kuřata + několik kg zeleniny + asi 4 kg tvarohu + vejce stejného bažanta
pak bažant sní asi 120 g krmiva denně – a tak dále až do 5-6 měsíců – v této době je zcela připraven k porážce – samci mohou být utraceni dříve – jatečně upravené tělo 1-1.2 kg
Francouzi chovají bažanty na farmách až 95-100 dní – hmotnost jatečně upraveného těla je od 550 do 650 gramů – myslím, že je zabíjejí příliš brzy – tam ještě není co jíst.
protože chov bažanta po 100 dnech začíná být méně výnosný – začíná jíst více než dospělý a intenzivní růst se zastaví – do 5-6 měsíců téměř úplně – hmotnost bažanta se již málo liší od hmotnosti dospělého a barva je již tam – jen zatím bez kovového lesku.

Takhle si vedeme účetnictví u bažantů – tohle jsou statistiky pěstování bažantů po dobu 7 let v Pskovské oblasti v mé školce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button